dilluns, 12 de maig del 2014

7. Arrós de Marta López Cuartero

Envoltat per l'escalfor de l'oli m'embolico de carícies  daurades que nacaren la meva pell, subtil se'm llisca el mantell blanc emmidonat que deixa la meva nuesa en la tebior del metall. Del color vermell i verd d'hortalisses i verdures, cobreixo de blonda i encaixos la meva pell untuosa; per submergir-me i voltar divertit dins d'un bany aromàtic de fons de peix. Recolzat, em deixo endur pel seu vaivé i el seu pessigolleig de les bombolles estilitza la meva figura, fins que esborra el contorn arrodonit del meu cos. Un cop tendre, m'empolvoro amb safrà les meves pàl·lides galtes. Ja és aquí el ball dels diumenges! Al compàs de la teva llengua m'enredaré amb la saliva per despullar-me de nou, i abraçat al teu paladar faré que moris d'amor. 

ARRÒS SEC DE CONILL DE CAMP, DÀTILS I AVELLANES

Ingredients (per a 4 persones)
1 conill, tallat a trossos ben petits (marinat la nit abans amb oli d'oliva i romaní)
1 litre de brou de pollastre (bric)
2 dents d'all
5 dàtils
40 gr d'avellanes torrades (sense pell)
4 tasses d'arròs bomba (una per persona)
Per al sofregit
2 cebes grosses
2 dents d'all
1 branca de romaní
40 grams de ceps (posats abans en remull amb aigua, si són secs)
4 cullerades d'oli d'oliva
 
Preparació del sofregit
Piquem els alls i les cebes mentre s'escalfa l'oli a la paella. Tirem la ceba i, un cop daurada, afegim els alls. Després el romaní i, per últim, els ceps escorreguts. A foc molt lent, deixem que cada ingredient es barregi amb la resta.

Elaboració del plat
Escalfem la paella i cobrim el fons amb l'oli amb què hem marinat el conill. Daurem els alls i fem el mateix amb el conill. Després hi afegim el sofregit(sense la branca de romaní). Ho remenem tot bé. Hi aboquem el brou de pollastre fins que cobreixi per la meitat els trossos de conill, i ho deixem coure fins que estigui ben tou (entre 30 i 40 minuts). A mesura que el brou es vagi evaporant n'hi abocarem de mica en mica, fins recuperar el volum perdut. Després ho rectifiquem de sal. Tirem l'arròs i el repartim per tota la paella. Hi afegim la resta d'ingredients (els dàtils, les avellanes), ho repartim tot de la mateixa manera. Coem 5 minuts a foc viu (passat aquest temps hi ha d'haver brou a la paella; si no, n'hi haurem d'afegir més), i 9 minuts a foc mig. Finalment, treiem la paella del foc i la deixem reposar 10 minuts, tapada amb paper de diari (si encara queda un xic de brou), o descoberta (si no en queda).

Marta López Cuartero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada